1. maaliskuuta 2015

Kuvia / Bilder

 Tammikuu / Januar
Sorry that the pictures are so fucked up
 
Midtårssamling, Strandheim


We had to do a play and I was an exchange student...
Finland, Estonia, Thailand♥


Finland, Germany, Netherlands♥

 
Helmikuu / Februar
 
Kelkkailua Korkenilla / Vi akte i Korken
       
Chicago in Oslo nye teater


 
Oslo mornings ♥

xxxxxxxx
 
 

... but it was just a teater thingy
Lol I look like a maniac in this picture...

 




 














xxxxxxxxx



 
FreiaLand, in chocolate factory!
 


We had to wear these sexy caps and jackets
France, Germany, Spain, Slovakia ♥



Making our own chocolate!
And then a "history" tour
And of course chocolate ;)
 


I love this house in Grünerlokka!
... and then to Holmenkollen!


Some music and lunch in my place...
Oslo!

xxxxxxxxxx


In rådhus with an exchange student who lives in Trondheim... I think... :-D



Karl Johans gate
Our Mexican was ridiculously excited about real Mexican tacos!
Estonia, stupido from Finland, France, Mexico ♥


xxxxxxxx


Plakatnatt with Kattateateret!
 
 

Oon alkanu tosi laiskaks tän blogin kans, niinku varmaan kaikki vaihtarit tässä vaiheessa vuotta... Mut ajattelin taas jostain löytää uutta intoa tähän! :-D Tässä nyt jotain, mitä oon viime aikoina puuhaillut. Tuntuu että oon koko ajan tehny jotain, mut oon niin huono ottaa kuvia, yhh.
 
Seuraavat viikot onkin sitten kauheeta hulinaa koulussa, kun opettajat asettaa kokeita (voi kamala mikä sana mut en vaa keksi parempaa) ja kaikkia palautuksia ennen pääsiäislomaa. Siis näillä on melkein kahden viikon pääsiäisloma?? Mitä ihmettä sinä aikana tehdään?? Nyt ainaki selvis miks koulu loppuu kesällä niin myöhään!
Stressiä lisää se, että yks työviikoista menee ihan "hukkaan" kun kieliä opiskelevat lähtee matkailemaan. Mäkin lähden latinanryhmän kanssa Roomaan, jee! :-)) Siellä tuleekin sit täytettyä 18, et jännittäviä juttuja on edessä!
 
200 päivää Norjassa, 120 jäljellä. Tai oikeastaan 119. En tykkää ajatella koko asiaa.
 
//
 
Er det noe norske her som er interessert i å lese denne bloggen? Jeg skriver gjerne på norsk også, men jeg gidder ikke hvis ingen leser :-D Jeg vet ikke hvor interessant det er for de norske å lese hva jeg gjør her, men etter seks og halv måneder i Norge det er mulig for meg å skrive noe annet også, f. eks. forskjeller, som jeg skrev om i forrige tekst. Jeg oversatt den ikke på norsk, men det kan jeg godt gjøre hvis noen vil!
 
Jeg har vært i Norge for 200 dager, og har 120 igjen. Tiden går sykt fort. Det føler at det er ikke så lenge siden da jeg først kom på skolen (og var så redd for alt og alle, lol), men det var seks måneder siden!
Jeg har skapt meg et liv her, og det er vanskelig å tenke på at i 120 dager må jeg forlate det. Det kan være vanskelig for dere å tenke at jeg har egentlig to liv: et i Finland, som er skapt i 17 år og har alt som dere har i livene deres. Et har jeg her, som er skapt i bare seks måneder og mangler fortsatt noe, men det er jo et liv.
Det er ikke rettferdig at jeg må velge mellom to liv. Mellom to lander, mellom to hjem. Her savner jeg Finland, og i Finland savner jeg sikkert Norge. Jeg er heldig at jeg valgte et land som er så nær at det er lett å komme til besøk, men likevel.
 
Lol jeg blir alltid så alvorlig når jeg skriver på norsk! Aner ikke hvorfor. Kanskje eg burde skriva på nynorsk? Eg fikk en betre karakter i nynorsk enn bokmål, så...  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti